Инж. Петър Атанасов и иновациите в Археологически музей – Варна

Интерактивно софтуерно приложение в Археологически музей - Варна
Интерактивно софтуерно приложение в Археологически музей - Варна

Интерактивното софтуерно приложение за цифрово представяне на българското културно-историческо наследство на 42 инчов сензорен екран ще очарова посетителите в Археологически музей – Варна. То е разположено в специално направената мултимедийната зала, в която са подредени прочутите девет тракийски съда и позволява на посетителите един съвършено нов и до момента непознат поглед към шедьоврите на тракийското изкуство. Интерактивният софтуер е дело на инж. Петър Атанасов, Ай-Ти специалист в РИМ – Варна.

Петър Атанасов  е автор на проектите : сензорен информационен киоск на Националния археологически институт и музей и за Варненския археологически музей, Multimedia automator –  автоматизация на презентационните системи във Варненския Археологически музей, съвременни методи за осветление и контрол на осветлението в музейните зали / новото осветление на зала „Икони” в Археологическия музей във Варна/. За пръв път се изпробва линейният модел на интерфейса за толкова голям сензорен дисплей с висока резолюция (42“ 1920 х 1080 пиксела). Пълнофункционално интерактивно приложение с уникален дизайн, а вградения изкуствен интелект го правят напълно готово за използване в музейна среда като публичен дисплей за достъп до информация.

Основният прозорец на приложението след стартирането му, както сега така и по нататък има две ясно обособени области:

  • Бързи бутони, за достъп до сбита текстова информация за предмет от съкровището комбинирана с анимираното му представяне;
  • Книга на тайните, бутон на централно място, който отваря книгата за панагюрското съкровище. Състои се от над 38 слайда-страници с текст описващ историята на откриването му, анализ на сцените по съдовете, предположения за функцията им. Богато илюстрирани със снимки и детайли от предметите. Заложена е интерактивност, възможност за слагане на активни и мултимедийни обекти в рамките на книгата. Разгръщането става чрез плавно общо преместване на слайдовете по хоризонтала (ляво и дясно).

Ако определен период от време системата не се използва започва визуализация на пълен екран на нещо като скрийн сейвър. Това е анимирана комбинация от изображения в формат с висока резолюция. Функцията му е да представя приложението на потенциалния потребител който стои и гледа към екрана като го информира че той се намира пред интерактивна система и го подканя да започне работа с нея.

К. Герчева, Април 2012

Снимка: Личен Архив, Пресслужба към РИМ – Варна

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *